Drużyna „Gamma” z klasy 3b Technikum Informatycznego najszybciej otworzyła sejf i zgarnęła główną nagrodę w zorganizowanej 2 czerwca grze miejskiej INFOGRA 2021.
Zabawa polegała na odnalezieniu w przestrzeni miejskiej 7 agentów, otrzymaniu od nich i rozwiązaniu zagadek logicznych z dziedziny informatyki oraz zdobyciu 7 kluczy, które pozwoliły w etapie finałowym otworzyć za pomocą hasła sejf i zdobyć nagrodę. W grze uczestniczyli uczniowie klas trzecich technikum informatycznego podzieleni na trzy drużyny - Alfa, Beta i Gamma.
INFOGRA rozpoczęła się o godzinie 10:00 w sztabie, który stanowiła świetlica szkolna. Uczestnicy po przywitaniu przez organizatorów i dyrektora Romualda Adamka zapoznali się z regułami zabawy oraz odebrali pakiety startowe - koszulki i identyfikatory. Wszyscy otrzymali również batony energetyczne, wodę i owoce. Chwilę później nastąpiło losowanie drużyn i ich opiekunów.
Kiedy drużyny były gotowe do startu, wyznaczeni łącznicy otrzymali pierwszą tajną wiadomość - wskazówkę w postaci zagadki, która pozwoliła dotrzeć do pierwszego agenta. Drużyny wyruszyły w teren - każda swoją, wcześniej przygotowaną przez organizatorów, trasą.
Już 10 minut później Gamma zlokalizowała pierwszego agenta. Otrzymała zagadkę logiczną, którą członkowie rozwiązali w niezłym czasie. To pozwoliło zdobyć pierwszy klucz i otrzymać kolejną wskazówkę do odnalezienia następnego agenta. Tempo gry wyraźnie przyspieszyło. Do sztabu co chwilę, z pomocą technologii, docierały kolejne depesze, a członkowie drużyn nieustannie komunikowali się ze swoimi łącznikami szukając kolejnych agentów i rozwiązując coraz trudniejsze zagadki.
Sami uczestnicy przyznali, że odnalezienie niektórych agentów nie było proste, a wskazówki potrafiły wprawić w zakłopotanie. Na szczęście uczestnicy szybko zorientowali się, że najważniejszy jest spryt i umiejętne wykorzystanie technologii. Gra toczyła się na dobre. Po 150 minutach etap terenowy się zakończył i drużyny wróciły do sztabu. Nastąpił moment, w którym ilość zdobytych kluczy okazała się najważniejsza. Na ich podstawie drużyny zaczęły odgadywać poprzez anagramowanie finałowe hasło. Najszybciej zrobiła to Gamma, otwierając sejf i zgarniając nagrodę główną - voucher na wspólną rozgrywkę w kręgielni Czwórka Bowling. Pozostałe drużyny otrzymały nagrody pocieszenia - drobne upominki.
INFOGRA okazała się świetnym pomysłem na praktyczną lekcję informatyki. Wpisała się też idealnie w integrację i potrzebę aktywności fizycznej po powrocie do szkoły po półrocznej izolacji. Podczas zabawy uczestnicy przez cały czas korzystali z nowoczesnych technologii. Każda grupa wyposażona była w urządzenia mobilne, wykorzystywała również dostęp do sieci oraz nawigację GPS. To kolejny dowód na to, że właściwie wykorzystane informatyka i telekomunikacja mogą być fascynujące, a ich użycie potrafi zamienić każde zadanie w niezwykłą przygodę. INFOGRA 2021 zostałą zorganizowana przez Stowarzyszenie Promocji Informatyki INFOWIOSKA w partnerstwie z Zespołem Szkół Technicznych w Kole. Operatorami gry byli nauczyciele przedmiotów informatycznych - Zbigniew Pawłowski i Marcin Żyliński, a opiekę nad młodzieżą sprawowali Tomasz Chybczyński, Marcin Szczap, Krzysztof Szkudlarek i Wojciech Woźniak. Przeprowadzenie gry było możliwe dzięki dofinansowaniu z budżetu Gminy Miejskiej Koło.
Organizatorzy dziękują sponsorom i partnerom INFOGRY 2021
Foto: Marcin Żyliński, uczestnicy INFOGRY